Specjaliści
Pedagog specjalny
Zajmuje się stworzeniem środowiska edukacyjnego, sprzyjającego rozwojowi każdego dziecka przebywającego w przedszkolu. Współpracuje z zespołem mającym opracować dokumentację dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w tym IPET i WOPFU. Współpracuje z nauczycielami, wychowawcami, ale także innymi specjalistami zatrudnionymi w przedszkolu. Diagnozuje indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola. Wspiera nauczycieli, wychowawców grup i innych specjalistów w kontekście doboru metod, form pracy, określaniu potrzeb uczniów, ale także ich mocnych stron.
Psycholog
Obserwuje wszystkie dzieci, ich zachowania oraz reakcje na różne sytuacje pojawiające się w relacjach z innymi. Obserwuje dzieci podczas zajęć, czynności samoobsługowych, jak i zabawy swobodnej. Skupia się na mocnych i słabych stronach dziecka. Reaguje w sytuacjach trudnych, udziela wskazówek wychowawcom dotyczących postępowania z danym problemem. Dokonuje diagnozy indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci. Udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb. W razie potrzeby kieruje na konsultację z innymi specjalistami.
Logopeda
Terapeuta Integracji Sensorycznej
Terapeuta TUS
Terapeuta ręki
Wspiera dziecko, aby poprawnie oraz precyzyjnie mogło ruszać ręką, dłonią oraz palcami. Podczas terapii ręki specjalista rozpoczyna pracę od wzmocnienia całego ciała -motoryki dużej (ramiona, barki, kręgosłup, łokcie), a następnie skupia się na poprawie motoryki małej u dziecka (prawidłowy uchwyt, napięcie, praca nadgarstka i palców).